تاریخچه کابینت

کابینت : پس از گذشت دوران معماری سنتی در ساختمان و به فراموشی رفتن خانه هایی با نور کم و با اندرونی های تو در تو و مطبخ خانه هایی تاریک، امروزه در معماری آپارتمان، نور اهمیت ویژه ای دارد و در آشپزخانه ها از حداکثر نور استفاده می شود، در این میان طراحی و چیدمان داخلی در میزان نور جذبی با توجه به رنگ و جنس مصالح نقش عمده ای ایفا می کند.

آشپزخانه در تمام دنیا محل هنرنمایی بانوی خانه و جولانگاه اوست، کابینت نیز که بیشترین فضای آشپزخانه را به خود اختصاص داده است، اغلب از جنس MDFمی باشد .

(Medium Density Fibreboard)MDF یک فرآورده چوبی است که از الیاف چوب یا نیشکر با استفاده از چسب های شیمیایی تحت فشار پرس ماشین آلات تولید می شود یک ترکیب ایده آل و بی نظیر است،MDF با بافت های بسیار مقاوم در مقابل رطوبت، حرارت، نفوذ حشرات موذی و سایش با ضریب سختی 7 مورد انتخاب عموم می باشد.

روکش های زیبا و دلنشین این فرآورده که اغلب از جنس HPL،PVC،FINISH FOIL و یا ملامینه (ضد خش) با رنگ های طبیعی که اصطلاحا طرح چوب می نامند جذابیت و رویای طبیعت را در آشپزخانه زنده می کند. ادامه دارد :

اخیرا روکش های آنتی باکتریال نیز تولید می شود اما بعلت هزینه زیاد به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد این فرآوده که اغلب در ضخامت های 8 و 16 میلیمتر تولید می شود اولین بار توسط محققان اتریشی ابداع گردید و با خلاقیت طراحان کابینت، بسیاری از مشکلات کمبود فضا را در آشپزخانه ها رفع نمود از جمله محل قرار گیری اجاق گاز ، فر و ماکروفر، یخچال و ماشین لباس شویی و…

در طراحی آشپزخانه به سبک شیکر همواره رنگ های روشن کابینت در کنار رنگ تیره کف یکی از زیباترین سبک های طراحی کابینت آشپزخانه در جهان است، در این طرح پروفیل تاج اهمیت به سزایی دارد زیرا میزان نور آشپزخانه با لامپ های هالوژن که در تاج قرار می گیرد ،تامین می گردد.

اتصالات پروفیل های MDF به دو صورت دمچلچه و یا با دستگاه های CNC انجام می شود.

با توجه به اینکه کابینت جزء آیتم های پایانی ساختمان می باشد، اما امروزه مالکان و مهندسان در یافته اند که علیرغم هزینه فراوان MDF، شیک ولوکس بودن کابینت آشپزخانه چقدر در میزان فروش یک آپارتمان موثر است، علاوه بر این معماران داخلی و نجارها از MDF برای ساخت پارتیشن واحدهای اداری ،کتابخانه ها ،تخت خواب و کمد ،میز و صندلی و غیره استفاده می کنند.

با توجه به رشد چشمگیر این صنعت و تولیدات کارخانجات داخلی mdf متاسفانه کیفیت وارداتی با نوع داخلی قابل قیاس نیست