آشپزخانه

با در نظر داشتن گزینه های زیادی که در مورد همه مواد و مصالح وجود دارد، انتخاب بهترین همیشه کار دشواری است. در مورد آشپزخانه و رویه کابینت هم این قضیه کار را سخت کرده است. از آنجایی که سطح رویه کابینت در پالت های رنگی متنوع و متریال گوناگون وجود دارد، مهم این است که نوعی از صفحه کابینت را برگزینید که با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ بوده و در عین حال بتواند نیازهای شما را نیز برطرف کند. جزییات بیشتری در مورد انواع صفحه کابینت و رویه اپن آشپزخانه بدانید.

۱۵ نوع صفحه کابینت را بشناسید و بهترین آن را برگزینید:

صفحه کابینت سنگ صابون

سنگ صابون اغلب طی فرآیندهایی که در آزمایشگاه بر روی آن انجام می شود، مقاوم به لکه، مواد شیمیایی و باکتری می شود. سنگ صابون طبیعی بوده و به دلیل دوام بالا برای آشپزخانه مناسب است. قیمت سنگ صابون نسبتا بالا است ولی عمر طولانی دارد.

آشپرخانه

صفحه کابینت گرانیت برای آشپزخانه

سنگ گرانیت به دلایل زیادی از معمول ترین مصالح مورد استفاده برای رویه کابینت است. این سنگ طبیعی ویژگی های بسیاری دارد و با توجه به رگه های طبیعی سنگ گرانیت، رنگ و طرح های متنوعی از این سنگ در بازار وجود دارد. زمانی که درزگیری سنگ گرانیت به خوبی انجام شده باشد، سنگ گرانیت دوام بیشتری خواهد داشت. محدوده قیمت سنگ گرانیت متغیر بوده و با در نظر گرفتن روش نصب، رنگ، فرآیندهای انجام شده متفاوت خواهد بود.

آشپزخانه

صفحه کابینت از جنس مس

استفاده از فلز مس به عنوان رویه کابینت چندان معمول نیست ولی جالب است بدانید که صفحه کابینت مسی به سادگی تمیز می شود و نگهداری ساده ای دارد. این متریال مورد پسند همه افراد نیست و دکوراسیون آشپزخانه شما را ویژه می کند. به دلیل ماهیتی که فلز دارد، مس در مقابله با مواد گوناگون ممکن است واکنش ایجاد کند و به رنگ قرمز مات، قهوه ای و یا حتی سبز تغییر رنگ بدهد.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت سنگ مهندسی کوارتز

برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده از سنگ مهندسی کوارتز هم برای صفحه کابینت نیز پیشنهاد می شود. این سنگ به طور سفارشی ساخته شده و در رنگ های متنوعی وجود دارد. سنگ مهندسی کوارتز ترکیبی از کوارتز زمینی، رزین و رنگدانه هایی است که سطحی سخت و نفوذناپذیر بوجود می آورند. اگر از طرفداران محیط زیست هستید باید بدانید که سنگ کوارتز مهندسی برای خانه های سبز مناسب هستند.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت از جنس سرامیک

یکی از کم هزینه ترین و مقرون به صرفه ترین متریالی که برای رویه کابینت می توان استفاده کرد، سرامیک و کاشی است. رویه کابینت سرامیکی با دوام است و این امکان را به شما می دهد که طرح و نقش مورد نظر را خودتان بسازید. در صفحه کابینت سرامیکی نگهداری ممکن است سخت باشد چرا که دوغاب و سیمان آن به سادگی تمیز نمی شود. بهتر است از دوغاب با دوام و رنگ تیره استفاده کنید.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت دوستدار محیط زیست

با کمی مطالعه به متریال دوستدار محیط زیست برای دکوراسیون آشپزخانه دست پیدا می کنید. تخته چوب هایی که در طبیعت رها شده اند و به عنوان چوب نجات یافته شناخته می شوند و دیگر انواع چوب مشابه آنچه در تصویر می بینید، از این متریال هستند. استفاده از متریال دوستدار محیط زیست به این معنی است که شما می توانید صفحه کابینت سبز را به دکوراسیون آشپزخانه خود بیاورید.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت از جنس روی

صفحه کابینت ساخته شده از جنس روی در دکوراسیون مدرن آشپزخانه ها به ندرت دیده می شوند ولی این فلز خاصیتی دارد که باعث محبوبیت آن در طی قرن ها شده است. رنگ فلز روی با گذشت زمان به دلیل زنگاری که ایجاد می کند، تیره می شود. فلز روی به دلیل خاصیت ضد میکروبی انتخاب مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه است.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت ساخته شده با کاغذهای بازیافتی

کاغذهای بازیافت شده شاید به نظر بدترین متریال ممکن برای استفاده به عنوان رویه کابینت باشد ولی جالب است بدانید که این انتخاب دوستدار محیط زیست به طرز شگفت آوری بادوام است. زمانی که کاغذهای بازیافتی با رزین و ماده رنگی ترکیب شوند، ظاهری مشابه سنگ صابون خواهند داشت.

آشپزخانه سون کابین

لمینیت پلاستیک برای رویه کابینت

از نظر کسانی که سنگ را به کار می برند، استفاده از صفحه کابینت پلاستیکی مسخره است ولی لمینیت پلاستیک طرفداران خاص خود را دارد. به دلیل خاصیت فرم پذیری، اشکال و لبه هایی که می توان با پلاستیک ایجاد کرد، صفحه کابینت از جنس لمینیت پلاستیک را در هر نوع طراحی می توان استفاده کرد. این نکته را فراموش نکنید که استفاده از این نوع رویه کابینت دوام بسیار بالایی ندارد و نمی تواند لوازم آشپزی و وسایل سنگین را تحمل کند.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت سیمان و شیشه بازیافتی

این متریال هزینه نسبتا بالایی دارد ولی ترکیب خاص سیمان و شیشه بدون شک می تواند ویژگی متفاوتی را به دکوراسیون آشپزخانه وارد کند. سیمان و شیشه بازیافتی دوستدار محیط زیست، بادوام و قابل تنظیم است و برای استفاده در آشپزخانه انتخابی مناسب است.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از مصالح بدون رقیب و کلاسیک است که همیشه سبک خود را نگه می دارد. بطور کلی برای افرادی که از علاقمندان آشپزخانه سفید هستند، سنگ مرمر بیشتر از هر متریال دیگری تنوع بیشتری از رنگ سفید را در اختیار آنها قرار می دهد. سنگ مرمر به مرور که استفاده می شود زنگاری ایجاد می کند که موجب افزایش دوام آن می شود. سنگ مرمر از سنگ گرانیت درجه سختی کمتری دارد و زودتر خراش خورده و لکه می گیرد.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت بتنی برای آشپزخانه

با اضافه کردن رنگدانه و ماده رنگی به ترکیب بتن می توان رویه کابینت از جنس بتن و به رنگ های متنوع بوجود آورد که از نظر بصری نیز بافت خاصی دارد. با به کار بردن آستری و پوشش مناسب بر روی صفحه کابینت بتنی می توان ماندگاری آن را افزایش داد. بتن از لحاظ هزینه متریال مقرون به صرفه ای محسوب می شود.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت از جنس استیل ضد زنگ

آشپزهای حرفه ای به رویه کابینت از جنس استیل ضد زنگ علاقه بسیاری دارند چون ضد زنگ بوده، رنگ نمی شود، در برابر حرارت مقاوم هستند و به سادگی تمیز می شوند. به دلیل اینکه اثر انگشت و همینطور خراش بر روی استیل ضدزنگ باقی نمی ماند، استفاده از آن برای آشپزخانه هایی که حجم بالای کار را هر روزه تحمل می کنند و به دنبال ظاهری نه چندان زیبا هستند، انتخاب خوبی است.

آشپزخانه سون کابین

صفحه کابینت از جنس سنگ مصنوعی، کورین

Solid Surface، کورین، سنگ مصنوعی یا پلی گرانیت از ترکیب چند ماده مختلف تشکیل شده است. این متریال جادویی قابلیت رقابت با متریالی را دارد که خطر آسیب پذیری کم و نگهداری ساده ای دارند.

آشپزخانه سون کابین

سطح رویه کابینت از جنس چوب

برخی از افراد معتقدند استفاده از چوب برای صفحه رویه کابینت انتخاب درستی نیست. ولی استفاده از چوب با کیفیت و پوشش مناسب می تواند زیبایی و گرما را به دکوراسیون آشپزخانه آورده و علاوه بر این کارکرد خوب و ماندگاری بالا را نیز به شما ارائه دهد. هزینه تمام شده برای صفحه کابینت چوبی بستگی به نوع چوب به کار برده شده دارد.

برای تهیه کابینت، نصب و طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به افراد متخصصی رجوع کنید که بهترین نتیجه را برای شما بوجود آورند. کارشناسان ما در سون کابین پاسخگوی شما خواهند و شما می توانید از تخصص ما بهره مند شوید