طراحی آشپزخانه های کوچک

امروزه آشپزخانه ها تبدیل به مركز فعالیت های خانوادگی شده اند اما با گذشت زمان و ازدیاد جمعیت آشپزخانه ها کوچکتر شده و شاید کمی از این موضوع ناراحت شوید. اكنون زمان خوبی است كه بر روی مزایای یک آشپزخانه كوچک تمركز كنیم و قابلیت های آن را مرور كنیم و ببنیم چطور می توانیم آشپزخانه خود را بزرگتر جلوه دهیم.

  1. اولین کار انتخاب رنگ مناسب برای کابینت های آشپزخانه می باشد ، سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید هر چه رنگ MDF استفاده شده روشن تر باشد آشپزخانه علاوه بر زیبایی بزرگتر نیز نشان داده می شود. كف آشپزخانه را نیز به رنگ سفید درآورید تا هم آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد و هم حسی از آشپزخانه های مدرن را در آن ایجاد شود.
  2. در آشپزخانه ای كه كابینت های كمی دارد و فضای كف آن محدود است، باید بر روی پیشخوان ها و دیوار پشتی كابینت ها در طول بازسازی سرمایه گذاری كرد. با این كار می توانید بدون هزینه زیاد از بهترین مواد و مصالح استفاده كنید.
  3. اگر یكی از دیوارهای آشپزخانه شما دارای یک پنجره بزرگ است شما توجیه بیشتری برای عدم استفاده از كابینت های فوقانی دارید و با این كار می توانید امكان ورود نور طبیعی بیشتری را به آشپزخانه ایجاد كنید.

آشپرخانه های کوچک

نور پردازی مناسب

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از نور پردازی مناسب در آشپزخانه کوچک شماست. در نور پردازی داخل خانه نور پردازی آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارد زیرا با نورپردازی مناسب  در آشپزخانه محیطی به مراتب شادتر و بزرگتر برای ما پدید می آید و چه کسی است که نداند لبخند کدبانوی خانه، لبخند را بر روی لبان تک تک افراد خانه می نشاند پس نورپردازی در آشپزخانه را جدی بگیرید و به آن اهمیت دهید.

استفاده از یراق های مدرن در کابینت آشپزخانه

سعی کنید برای کابینت های خود دستگیره نگذارید یکی از راهککار های بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه عدم از از دستگیره می باشد ، شاید سوال کنید پس چطور باید درب های کابینت باز بسته شود اینجاست که قفل های فنری و مگنتی به یاری شما می آید شما با یک فشار درب را و با یک فشار هم درب را می بندید البته می توانید از دستگیره های مخفی نیز استفاده کنید که در صورت نصب متقارن جلوهی خاصی به آشپزخانه شما می دهد.

دستیگره مخفی

نکته مهم بعدی در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی مناسب و کافی است. با داشتن شلف ها و قفسه های مناسب، آشپزخانه شما فضایی باز و آزاد خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در آشپزخانه کوچک همه چیز باید همیشه تمیز و مرتب باشد. برای رنگ دیوار آشپزخانه های کوچک نیز بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از رنگ های روشن است. ترکیب رنگ سفید با رنگ های ملایم و روشن مانند نسکافه ای یا زرد لیمویی  زیبایی منحصر بفردی ایجاد میکند البته در دکوراسیون آشپزخانه تضاد هم زیبایی خاصی بوجود می آورد و در عین حال فضای آشپزخانه را دلباز نشان می دهد.

در پایان هم برای شما تعداد 26 طرح از انواع کابینت را آماده کردیم: